Zamknij
Profile społecznościowe

Ulotki reklamowe – jak je zaprojektować i gdzie zamówić?

ulotki reklamowe

Ulotka reklamowa to obok baneru, billboardu czy plakatu wciąż bardzo popularna forma promowania produktów i usług oraz docierania do potencjalnych klientów. Jej zaletą jest możliwość umieszczenia stosunkowo dużej ilości treści na niewielkim skrawku materiału. Jest to zatem tania, ale efektywna forma bezpośredniego marketingu. Aby jej wykorzystanie było skuteczne, należy zaprojektować ją zgodnie z pewnymi zasadami dotyczącymi zarówno formy, jak i treści. Jak zrobić to dobrze i komu zlecić wykonanie ulotek?

Jak zaprojektować ulotkę reklamową?

Ulotka to z jednej strony jedna z bardziej minimalistycznych form reklamy, z drugiej jednak może w sobie zawierać sporo treści, posiadając przy tym duży potencjał marketingowy. Przy jej projektowaniu ważna jest zarówno forma, jak i treść przekazu. Pierwsza z nich dotyczy takich cech, jak odpowiednia wielkość i krój czcionki oraz ich pogrubienia w odpowiednich miejscach, kolorystyka zakładająca dopasowane do siebie barwy nawiązujące do identyfikacji wizualnej firmy lub promowanego produktu czy usługi, wykorzystanie grafik i zdjęć oraz odstępy pomiędzy poszczególnymi elementami.

Przygotowanie wizualnego aspektu ulotki najlepiej pozostawić profesjonalnemu grafikowi lub zasięgnąć rady w miejscu, gdzie ulotki będą drukowane – wybranej drukarni internetowej lub stacjonarnej. To natomiast, o czym warto zadecydować samemu, to treść ulotki.

Ulotka reklamowa – jak napisać najlepszą treść?

Komponując treść na ulotkę reklamową, warto kierować się trzema ważnymi zasadami dobrego przekazu reklamowego. Należą do nich:

  • Zwrócenie uwagi odbiorcy – o tym, czy pierwsze wrażenie będzie korzystne dla odbiorcy decyduje przede wszystkim aspekt formalny ulotki – jej kolorystyka, krój czcionki, jakość papieru czy sam kształt
  • Zainteresowanie – sprzyja mu atrakcyjny przekaz, który stanowi odpowiedź na potrzeby potencjalnego klienta i jest dostosowany do języka danej grupy docelowej
  • Wzbudzenie pragnienia posiadania reklamowanego produktu lub usługi – to jeden z ważniejszych elementów każdego działania marketingowego, którego celem jest uzmysłowienie odbiorcy, że dany towar lub usługa jest warty kupna
  • Wezwanie do działania (call to action) – może być to chwytliwy slogan, który zachęci potencjalnego klienta do określonej czynności przybliżającej go do zakupu – na przykład odwiedzenia strony internetowej lub sklepu

Format ulotek – jaki sprawdzi się najlepiej?

Kiedy wiadomo już, co znajdzie się na ulotce, należy podjąć decyzję o jej wymiarach. W drukarniach internetowych i stacjonarnych można najczęściej zrealizować zamówienia na ulotki o następujących formatach:

  • A5 (148 x 210 mm) – to format wykorzystywany najczęściej w kolportażu bezpośrednim
  • DL (99 x 210 mm) – to również jeden z częściej stosowanych wymiarów ulotek, projekty wykorzystujące ten format mogą przybierać formę ulotki składanej („harmonijka”), dwóch takich samych skrzydełek lub posiadać układ dwustronicowy (1/3 wymiarów formatu A4)
  • A6 (105 x 148 mm) – ten format wielkością nawiązuje do wymiarów pocztówki, ze względu na swój niewielki rozmiar przekaz takiej ulotki jest krótki i zawiera najbardziej kluczowe informacje lub hasła reklamowe
  • format 120 x 120 mm – tego typu ulotki są projektowane bardzo rzadko, mają jednak niewątpliwą zaletę – ze względu na swój niestandardowy wygląd mocniej przykuwa uwagę sam ich kształt

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *