Skarga na dyrektora szkoły do kuratorium – Wzór
Spis treści:
Nieporozumienia, konflikty czy uchybienia w pracy dyrektora szkoły zdarzają się częściej, niż mogłoby się wydawać. Jeżeli uważasz, że działania dyrektora są niezgodne z prawem, naruszają prawa ucznia lub rodzica, bądź też wpływają negatywnie na funkcjonowanie placówki – masz prawo złożyć skargę do kuratorium oświaty.
Kiedy złożyć skargę na dyrektora szkoły?
Skargę warto wnieść, gdy:
- dyrektor nie reaguje na zgłoszenia problemów uczniów, rodziców czy nauczycieli,
- w szkole łamane są prawa ucznia (np. brak respektowania opinii poradni, dyskryminacja, mobbing),
- występują nieprawidłowości organizacyjne (np. niewłaściwy nadzór nad zajęciami, błędne decyzje kadrowe),
- podejmowane są decyzje sprzeczne z przepisami prawa oświatowego.
Jak napisać skargę do kuratorium?
Skarga do kuratorium musi być napisana rzeczowo i zawierać konkretne informacje:
- Dane wnoszącego skargę – imię, nazwisko, adres do korespondencji.
- Dane adresata – nazwa i adres właściwego kuratorium oświaty.
- Tytuł pisma – np. „Skarga na działalność dyrektora szkoły”.
- Opis sytuacji – przedstawienie faktów, dat, zdarzeń, które budzą zastrzeżenia.
- Uzasadnienie – wskazanie, jakie przepisy lub prawa zostały naruszone.
- Żądanie – np. przeprowadzenie kontroli, podjęcie interwencji, wyciągnięcie konsekwencji służbowych wobec dyrektora.
- Podpis – własnoręczny podpis wnoszącego skargę.
Wzór skargi na dyrektora szkoły do kuratorium

Pliki do pobrania:
Jak i gdzie złożyć skargę?
Skargę możesz złożyć:
- osobiście w sekretariacie kuratorium,
- pocztą tradycyjną (list polecony za potwierdzeniem odbioru),
- elektronicznie – przez ePUAP lub e-mail kuratorium (jeśli jest podany do kontaktu).
Kuratorium ma obowiązek rozpatrzyć skargę i poinformować wnoszącego o wynikach postępowania.
Udostępnij: