Jak zorganizować konkurs na Facebooku? Regulamin konkursu.
Spis treści:
Konkursy na Facebooku stały się bardzo popularne, od kiedy firmy zaczęły promować się na tym portalu. Aktualnie jest to bardzo dobry chwyt marketingowy, który wspomaga działania sklepu czy innych kont branżowych. Fanpage przedstawiają swoje oferty produktów lub usług rożnych firm a konkurs zachęca do odwiedzania strony przez większe ilości klientów. Jak wiadomo, nie wszystkie formy promocji są dozwolone na Facebooku, niektóre nie są zgodne z regulaminem serwisu. W tym artykule podpowiemy jak należy zorganizować konkurs na Facebooku zgodnie z regulaminem.
Jak zorganizować konkurs na Facebooku? Konkursy na Facebooku.
Przede wszystkim każdy konkurs musi być zgodny z regulaminem serwisu Facebook, a co to oznacza? Zabawa, konkurs musi posiadać własny regulamin. Musi dotyczyć dobranej grupy docelowej, nie być za trudny i powinien angażować ludzi. Jeżeli chodzi o zadanie do wykonania, musi ono być adekwatne do nagrody. Jeżeli nagroda jest duża, bogata to zainteresowani konkursem powinni wykazać się kreatywnością. Przede wszystkim nie wolno wymuszać na ludziach aktywności związanych z bezpośrednią promocją fanpage’a. A co to oznacza? Treść konkursu na Facebooku nie może zawierać takich słów jak „Udostępnij post” lub „polub”. Wygrana nie może zależeć od ilości polubień, udostępnień i losowania.
Konkurs publikujemy jako normalny post na tablicy. W opisie należy umieścić całą treść zadania konkursowego oraz informację o nagrodzie lub nagrodach. Można wypunktować zadania, a także nagrody, aby wizualnie taki post wyglądał ciekawie. Jeżeli chcemy wypromować naszą stronę dzięki takiemu konkursowi, możemy wpisać w naszym poście informację o tym, że będzie nam niezmiernie miło jeżeli ktoś polubi naszą stronę, ewentualnie zaprosi osoby do zabawy. Możemy również zgłosić nasz konkurs do portali, które udostępniają informacje o takich konkursach. Różne konkursy internetowe znajdziemy na stronie UpolujNagrode.pl
Jak wyłonić zwycięzcę konkursu na Facebooku? Regulamin konkursu.
Każdy konkurs na Facebooku musi posiadać własny regulamin. Regulamin zamieszczamy na naszym koncie na Facebooku w zakładce „Notatki”, ewentualnie możemy zamieścić go bezpośrednio na stronie firmowej a w poście wstawić link przekierowujący do dokumentu. Konkurs na Facebooku nie może być loterią, nie można losować zwycięzcy, jak również nie możemy wybrać zwycięzcy o najwyższej ilości polubień komentarza. Takie zachowania są spotykane, jednak nie są zgodne z polityką serwisu Facebook. Aby zorganizować loterię, należy zgłosić to do specjalnego Urzędu zajmującego się grami hazardowymi. Jest to kosztowne oraz załatwienie wszelkich pozwoleń trwa bardzo długo.
Więc jak wyłonić zwycięzcę? Najlepiej zaproponować zadanie, które będzie wymagało pochwalenia się dużą dawką kreatywności. Dlatego też zwycięską osobą będzie najlepiej wykonane zadanie, pasujące do zadania oraz współgrające z marką. Jury powinno przejrzeć wszystkie zgłoszenia i wybrać najlepszą odpowiedź lub pracę konkursową.
Regulamin konkursu na Facebooku 2019. Co powinien zawierać?
- informację, kto jest Organizatorem konkursu oraz czas trwania akcji;
- informację o nagrodach, że są one „przychodem z innych źródeł” i odprowadzony jest od nich podatek;
- informację o tym, że serwis Facebook nie jest bezpośrednim Organizatorem konkursu oraz nie bierze odpowiedzialności za te działania;
- Informację o danych osobowych, o udostępnianiu wizerunku i danych zwycięzców;
- informację o przeprowadzanej promocji, jej zasadach i nagrodach.
Konkurs internetowy to bardzo fajny sposób na promocję, warto z tego korzystać. Jednak należy pamiętać jakie są zasady, gdyż niestosowanie się do regulaminów i polityki serwisu może przynieść spore kary finansowe, zablokowanie konta lub usunięcie fanpage’a.
Udostępnij: